jetinafrika.reismee.nl

Bora ya Baadaye

Lieve allemaal,

Na een tijd van radiostilte ben ik daar dan weer. Het gewone leven, de dagelijkse beslommeringen houden ons in de greep en houdt me ook van het schrijven op mijn website. Het gaat echter goed. We worden ondergedompeld in de regelgeving van de IND en de gemeente maar we houden ons staande. Ik beloof jullie binnenkort een uitgebreid verhaal. De reden dat ik jullie nu schrijf heeft echter te maken met een belangrijker doel waarvoor ik jullie aandacht wil vragen. Al langere tijd zijn mijn moeder Elly en mijn tante Harma bezig met het maken van onder andere tassen van originele kanga's (stofsoort uit Tanzania) die Lat en ik voor hun mee hadden genomen. Wat begonnen is als iets voor erbij en als een leuke hobby, blijkt nu goed in de markt te liggen en ze hebben al heel wat verkocht. Onder de naam ‘ Bora ya Baadaye' (letterlijk betere toekomst) komt alles ten behoeve voor Malambo. Het plan is dat Lat en ik zelf zullen zorgen dat dit geld op de goede plek terecht komt. Het voornaamste doel is dat we het onderwijs ter plekke willen stimuleren, willen helpen bij de bouw van een waterput en zo mogelijk ook de gezondheidszorg willen bevorderen (uitbreiding van de dispensary). Bij een volgend bezoek aldaar hoop ik het geld te kunnen overhandigen. Mochten jullie ook geïnteresseerd zijn in een van de producten die door mijn moeder en tante is gemaakt kunnen jullie hun altijd mailen of bellen (koosellykoerts1979@hotmail.com of 0596-622627). Bij mij volgende verhaal zal ik foto's toevoegen van enkele tassen zodat jullie iets meer een idee hebben van wat ze nu echt maken.

Een ander punt die ik wil aanstippen is dat ik de Gereformeerde Kerk van Oostwold / Nieuwolda en met name mijn oom en tante Klaas en Bertha Stoppels hartelijk wil danken voor hun inspanningen en bijdrage voor Malambo. Ik beloof jullie dat ik zal zorgen dat jullie moeite zal worden beloond. Heel erg bedankt!

Tot slot wil ik nog vermelden dat Jose Bos (weer een andere tante ;) dit weekend (zaterdag) op de markt in Marum staat om aldaar de producten van mijn moeder en tante te verkopen, mocht je dus benieuwd zijn of heb je altijd al Marum eens willen zien dan is dat misschien ook nog de moeite waard ;) Alvast bedankt Jose.

Tot zover mijn reclame ;), ik probeer dit weekend een nieuw verhaal te plaatsen,

Veel liefs,

Jet

Reacties

Reacties

Katrien

Wat zijn jullie een ondernemende familie! Wat een samenwerking, wat een krachtig gebaar! Doe zo voort!

Aly

Lieve Jet, jij komt wel uit een hele actieve familie zeg. Nu begrijp ik ook waarom jij zo veel energie hebt. Het is je met de paplepel ingegeven.
Toppie, groetjes van Aly

waailap

wat een omzet voor je souveniers winkel, wordt vast een keten, xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!