jetinafrika.reismee.nl

Beestenboel

Lieve allemaal,

Vorige week kwam plots het bericht dat er een andere kamer vrij kwam en dat we, indien we de plek zagen zitten, konden verhuizen. Onze nieuwe kamer is groter en in een rustigere omgeving gelegen. Het was een hele klus; bed in - en uitelkaar zetten, meubels verslepen, etc maar dan heb je ook wat. Er is wat grond rondom onze kamer gelegen, het is nu nog kurkdroog (het is hier op het moment vrij warm en geen druppeltje water komt er uit de lucht) maar ik hoop dat met wat besproeiing het een goede ondergrond kan vormen voor mijn moestuintje. Om mijn toekomstige gewassen te beschermen, is het noodzakelijk dat ik netten e.d. aanschaf. We leven hier namelijk niet alleen; er zijn vele beesten uit het wondere rijk van de dieren die ons hier gezelschap houden;)

Vorige week maakte ik op verrassende wijze kennis met het eerste soort; ik stond in de keuken en ik dacht dat het Lat was die er al snuivend en stampend aankwam
(wel een beetje vreemd natuurlijk ;), ik naar buiten maar wat mij daar aankeek, leek in de verste verte niet op Lat; het was een heel gezin aan ezels die zich tegoed deed aan de mais die er nog stond..Naast ezels zijn ook apen hier graag geziene gasten, gisteren was een zo'n klein mormeltje mij te slim af door brood uit de keuken te stelen. Met een blik van ‘ pak me dan, als je kan' zat hij mij vervolgens vanuit een boom aan te loeren. Het zijn echter niet de apen of de ezels waar ik moeite mee heb of die ik vrees. Nee, er is een soort, die zelfs Lat vreest en dat zijn slangen..Enkele weken geleden kwam er een melding van een bewaker van het terrein dat er een slang, zoniet slangen waren gesignaleerd in een boom vlakbij onze oude kamer. De boom hebben ze in brand gestoken om een einde te maken aan de dreiging die van de slangen uitging. Allemaal wel, maar ik neem tegenwoordig steevast een andere wandelroute.

Mijn angst voor slangen werd gisteren nog eens extra aangewakkerd door een verhaal van mijn nieuwe buurvrouw; ze waarschuwde mij dat ik ' s avonds niet zonder een zaklantaarn naar het toilet of douche moest gaan. Waarom? Al twee keer eerder was daar een slang gesignaleerd, het is maar dat je het weet..

Andere beesten die hier in grote getale zijn vertegenwoordigd, ik noemde ze al even eerder, zijn de mieren. Vooral 's ochtends als ik naar het ziekenhuis loop, moet ik oppassen waar ik mijn voeten neerzet omdat er hele kolonies aan mieren aan het oversteken zijn, mooi gezicht dat wel. In het ziekenhuis zelf hebben we momenteel een ander probleem; ratten gedeien er wel. Ik krijg de kriebels wanneer ik tijdens de ronde weer zo'n smerig beest voor mn voeten zie wegsprinten, zeker ook niet bevorderlijk voor de ziekenhuishygiene overigens, maar goed, het is hier nu eenmaal geen Nederland.

Afgelopen vrijdag waande ik mij wel even in Holland; Lemayan hield een afscheidsfeestje (hij gaat verder studeren) en ter gelegenheid daarvan heb ik mijn kookkunsten (ahum) benut. Dankzij mijn lieve moeder was ik in staat om macaroni met ham en kaas, stoofpotje en natuurlijk snert te maken. Lemayan zijn Maasai familie was in volle getale aanwezig, het was mooi om te zien hoe ze eerst vreemd aankeken tegen dit Hollands eten maar het vervolgens wel smakelijk opaten.

Donderdag vertrekken we waarschijnlijk uit Wasso om vervolgens naar Iringa te reizen voor Lat zijn afstuderen. Verheug me erg op de reis die gaat volgen, zal kennis maken met het zuiden van Tanzania, waar ik nog niet eerder geweest ben, zal foto's maken!

Dit betekent ook dat ik waarschijnlijk een week lang niet in staat ben (tenzij ik in contact kom met internet) om contact met jullie op te nemen, maar, geen zorgen, ik kom terug!

Hoop dat het allemaal goed met jullie gaat, bedankt voor alle kaartjes, mailtjes en andere berichtjes!

Veel liefs,

Jet

Reacties

Reacties

eltjo en alie

hallo jet ,
wens lat alle goeds toe met zijn afstuderen,
en kijk uit voor die enge dieren,

liefs alie

pieter

kan me nog heel goed een verhaal van jou over muizen te herinneren, hahaha veel plezier daar xxx pieter

Rene Batjas

Moi Henriëtte, van harte met je vaders verjaardag. Geniet van de reis en wens Lat veel succes voor zijn afstuderen. Aan 'huisdieren' geen probleem lees ik. Kijk maar goed uit. Ben wel benieuwd welk gerecht je je nieuwe familie nog meer leert koken. -:)

Rene Batjas

Oeps iets vergeten.... x links x rechts Gefeliciteerd met het behalen van je BUL. Geweldig dat je nu doktor Koerts bent, zoals je andere vrienden je noemen.
Groetjes Rene Krista en Leonie

Aly

Hey die Jet, wat een beestenboel is het daar zeg. Het lijkt wel of je op safari bent daar. Zijn er geen spinnen en ook geen swieniegels? Veel succes met Lat's afstuderen. Maak er maar een mooi feest van. Fijn dat jullie een grotere kamer hebben gekregen. Is het weer goed met je schoonmoeder?
Veel liefs uit Delfzijl en natuurlijk een dikke knuffel van Aly XX

Esther

Ej meis! Wat een beestenbende daar! Ach ja, hier hebben we de huismus, jullie apen, ezels en slangen ;-)
Als ik je verhalen zo lees, krijg ik echt de indruk dat je het daar naar je zin hebt, veel beleeft, maar vooral geniet.
Veel plezier met de reis naar het zuiden en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Veel liefs,
Esther

bertha

hoi, wat een beestenboel zeg, liever gewone huisdieren. wens je let heel veel sucses van ons ,voor afstuderen en geniet ervan met jullie tweeen naar het zuiden .je weet maar nooit wat voor beesten je daar tegen komt....
we zijn benieuwd wat je daar gaat beleven
een dikke kus van ons!

hester

WAt een beestjes. Vooral met slangen moet je erg voorzichtig. zijn ik heb als kind een keer een bijna een emmertje gezet op een pufadder. Was goed dat mijn zus zo screeuwde. Weet nog hoe hij eruit zag zwart met een witte streep.

Kus hester

Liza

Heyy jet

Wat een leuk verhaal weer...hahah en aapjes die brood komen stelen! Maar volgens mij heb je het daar enorm naar je zin! Wens Lat succes met zn afstuderen!
Fijn weekend!

Liefs Liza

jannie

hoi Jet wat maak je weer wat mee,leuk om te lezen.

Het ga jullie goed, veel liefs Jannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!