jetinafrika.reismee.nl

Karibu

Lieve allemaal! Eindelijk ben ik even in de gelegenheid om een bericht op mijn site te zetten. Gisteravond zijn we hier aangekomen rond 19.00 (Nederlandse tijd). Op het vliegveld werden we verwelkomd door mannen in witte jassen en mondkapjes voor, dit ter preventie van influenza A. We moesten eerst allerlei papieren invullen over onze gezondheidstatus voordat we verder mochten gaan. Vervolgens hebben we onze koffers gepakt en zijn door een of ander shovel figuur naar Arusha gereden. Het verkeer hier is een gevaar op zich. Ze rijden links en gelukkig zijn er verkeersdrempels die de auto's wat afremmen. Tijdens onze autorit was het al pikkedonker, onze taxirijder hield de stemming er echter in door ons kennis te laten maken met de tanzaniaanse hitparade en het oefenen van het Swahili. Aangekomen in ons 'hotel' (is eigenlijk geen hotel te noemen) werden we door Masai op sportschoenen ontvangen, we hebben wat met ze gepraat, mijn naam, Henriette, vonden ze erg grappig. De kamer waar we vervolgens naar toe werden gebracht was een verschrikking onze oude varkensschuur was er nog netjes bij.. We hebben direct onze klamboes opgehangen en de dekens van het bed gegooid (ik durfde daar vanwege de smerigheid niet onder te slapen), heb daarom vannacht mijn jas als deken gebruikt. We zijn de nacht echter doorgekomen en hebben vandaag de stad Arusha verkend. Helaas hebben we, door het moeten halen van een stempel in onze paspoort, niet meer kunnen meevliegen met de FMS naar Wasso. We hebben geprobeerd om morgen met een bus te gaan, alleen is de bus voor morgen al volgeboekt. Het vinden van de plaats waar ze de buskaartjes verkopen was een dagtaak opzich, het zou zich ergens bij een grote boom moeten bevinden, al wat wij zagen waren grote bomen, maar geen buskaartje - verkoop - shop. Gelukkig was er een behulpzame Tanzaniaanse die ons heeft geholpen. Ze was erg vriendelijk en we zijn even mee gegaan naar haar huis op haar verzoek. De bus er naar toe was een nog grotere verschrikking dat mijn eerdere autoervaring, vol bestaat hier niet, hoe meer zielen, hoe meer vreugd..Gelukkig kwamen we heelhuids aan en aldaar kwamen we in een soort dorpje met graatmagere koeien en geiten en lemen hutjes. De tanzaniaanse woonde in een van die lemen hutjes samen met haar man en zoon ' Barack' (Obama is er een hot item). Ze waren erg gastvrij voor ons en we kregen ook traditionele Ugali (maispap), uit beleefdheid heb ik alles opgegeten, lekker is echter anders ;) Omdat morgen de bus vol is, vertrekken we zaterdag naar Wasso, nog twee dagen hier dus. Zodra ik kan plaats ik wat foto's! Bedankt voor al jullie berichtjes! Liefs, Jet!

Anita

hey meis top om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! ben benieuwd naar de foto's ;-), xx

Aly Hijbels

Moi Henriette,

Fijn om al even te horen, dat jullie goed aangekomen zijn. Ik wens jullie heel veel plezier in Arusha en een goede reis naar Wasso. Slaap lekker onder je jas.
Blijf gezond!! moi e

pieter

jee jet je hebt nu al avontuur. haaha niet normaal ja, geniet er enorm van, en vanavond weer in (het hotel) slapen, ach voor je het weet verkoop je sieraden en heb je zelf een hutje van leem

Lisa

Goed om te horen dat je heelhuids bent aangekomen! Hoe is de vlucht gegaan Jet? Ze zullen daar vast en zeker dol zijn om je melkwitte huid! Veel aanraken enzo! :) Geniet ervan! Liefs

sandra en bianca

We hebben je verhaal met tranen van het lachen gelezen! Jet, wat heb jij veel talenten! Hoop dat het uit te houden is daar! Succes en hou de humor erin! Dikke kus

ben

he jet
dus maizpap gegeten dan kan ik je wel een keer rijstepap voorschotelen.we zijn blij dat je goed bent aangekomen.wens je veel plezier en veel leermomenten toe.en we blijven je volgen via je site.

groetjes ben

Robert

Dus de eerste culture shock al gekregen....
Dat van die dekens dat zal wel wennen in de loop van de tijd. Je mag al blij zijn als er geen kakkerlakken op je kamer zijn. Overigens airconditioning (hoog) aan, helpt overigens goed om die beestjes weg te houden. Kakkerlakken, muskieten en gekko's houden niet van de kou. (maar of je dan nog kan slapen bij het lawaai van een vol draaiende airco moet dan blijken.)
Even een tip......ga niet met de lokale bevolking mee eten zeker geen gerechten die niet vers en heet zijn klaargemaakt. Tenzij je naast je erwtensoep ook een hele lading pillen bij je hebt. Een goed en geaccepteerd excuus (om niet bot en ondankbaar te lijken), is te zeggen dat je maagproblemen hebt.
Nog een tip... neem toilet papier mee voor onderweg en voldoende water en biscuitjes.
goede reis en tot de volgende update.. groet Robert

Leonie

Hey Jet,

Fijn dat je veilig bent aangekomen. Zo te horen ben je in een compleet andere wereld terecht gekomen! Apart he, dat we toch allemaal met onze voeten op dezelfde aarde staan. Hoop dat je onwijs veel plezier gaat hebben. Doe voorzichtig en ik kijk uit naar je verhalen.

Dikke knuffel, Leonie

Tineke

Masai met sportschoenen whahaha Geweldig!!
Leer je ze nog ff een btje gronings :P
Hey meid geniet er lekker van en ik ga je cker blijven volgen

grtz 10eke

Alie Koerts

Veel plezier vandaag.

klaas en roelie koerts

fijn dat je goed bent aangekomen , je hebt in 1 dag al heel wat beleefd wij kijken uit naar de foto's.

Janneke

Ha lieve Jet!

Wat een verhaal, je beleeft vanalles! Kijk er nu al naar uit om naar je toe te komen. Veel plezier nog vandaag in Arusha en alvast een hele goede reis morgen met de bus!

Dikke X
Jan

Annelieke

Hee Jet!

Fijn dat je veilig bent aangekomen! Je zult wel genoeg te zien hebben in Arusha, de dagen dat je er moet wachten. :) Geniet van de nieuwe indrukken en een goede reis morgen (moet je lang reizen?)!

Kus!

elske

he jet

mooi dat je veilig bent aangekomen!
de eerste dagen zullen idd wel wennen zijn. maar geniet er vooral van! je ziet alles tenslotte maar 1 maal voor de eerste keer!

goede reis naar wasso! en ben benieuwd naar je verhalen!

dikke kus!

Rene & Krista

Tsjonge, wat zijn wij hier toch verwend. Onder/bij een boom de buskaartjes kopen. Terug in de tijd, kun je wel stellen. Alle vrienden zijn benieuwd naar je foto's , is ook niet zo gek als je je verhaal hebt gelezen. Prachtig geschreven trouwens...... geniet van je verblijf en pas goed op je zelf. XxX ons

henk koerts

wat een verhaal jet. wat een belevenis na 1 dag al wat zijn wij dan verwend zeg. het gaat je goed daar ik volg je belevenissen graag ik kijk uit naar de foto''s. groetjes henk,tanja,kimberley en milan

bertha en klaas

moi,veel sucses morgen met de reis verder,we zijn benieuwd naar je nieuwe verhaal,leuk om je zo te volgen.veel plezier verder.liefs van ons

Stef

Kan bij jou ook nooit normaal gaan he :P haha Hoop dat je ondanks alles lekker geniet! Wacht met smart op een nieuw verhaal! Zorg goed voor jezelf!
Liefs Stef

Renske

Hey meis,

Heel leuk om te horen dat je nu al vele avonturen beleefd! Maar ik had ook niet anders verwacht....;)
En natuurlijk erg fijn dat je goed ben aangekomen!

Have a nice time!

pieter

en al een leuke dondere man aan de haak geslagen??????????? ach niemand leest je log dus ik dacht dit kan ik wel schrijven hahaahhaa

Nynke

Hee Jet, wat heb je al veel meegemaakt in zo'n korte tijd zeg! Het zal flink wennen zijn daar! Pas goed op jezelf en geniet ervan!
Liefs Nynke

Hinke

Hee Jet!
Je bent goed aangekomen zie ik! Ik hoop dat je het nog wel wat beter gaat treffen, je hebt er nu al een heel avontuur op zitten!
Ik wens je nog veel plezier daar en hoop dat je er veel van zult leren!

Liefs Hinke

Deesje

Hai laiverd, goed vj te horen! :) Blij dat je veilig bent aangekomen met Maaike en ben nu al trots op je dat je nu al tegenslagen overwonnen hebt op eigen kracht. Je zult hier zo veel van leren en veel rijker terugkomen! I'm sure, denk aan je lieverd! Mis jou en Maaike echt best erg, maar we houden contact, dikke kus voor jullie allebei!!!! XXXX!

ina

hoi jetteke hoe is het nu heb je de bus reis overleefd
ben benieuwd hoe het nu is hoop dat ik gauw iets van je hoor groetjes van ons dikke kus van emmeliek en dropscheet doeiii.

Aly Hijbels

Wat een verhaal zeg. Je kunt erg mooi schrijven, beeldend. Wat is het heerlijk om na zo'n 'bus'reis n 'douche te nemen en dan in een schoon bed. Zijn de blikken snert goed aangekomen?
Veel plezier daar, groeten uit Delfzijl.